Nu händer det mycket i föreningen. Vi startar med ett föredrag om stenmurarna nästa vecka, i början av september ett nytt föredrag om Emigrationen, de förtroendevalda har fått inbjudan till Himmelsberga för visning i mitten av september.

(har ni inte fått det hör av er till ordföranden)

I våras startade arbetet med planering av arbete med Skarpa Alby kvarnen, som bl. a. innan den 30 september ska få  nya vingar, en ny gångås är tillverkad av Göran Blom. I oktober ska Prästladans tak monas och även ett hål ska lagas i vasstaket.

Oxmarknaden är som vanligt sista lördagen i september och är ni intresserade av att sälja hör av er till styrelsen!

Vi hoppas att vi träffas!

Sandby-Gårdby Hembygdsförening

Skapad av: Sandby-Gårdby Hembygdsförening (2015-08-22 11:38:19) Kontakta föreningen
Ändrad av: Sandby-Gårdby Hembygdsförening (2015-08-25 12:36:07) Kontakta föreningen