Om oss

Uppgifter om våra evenemang hittar du under Aktiviteter nedan. Vår förening anordnar Valborgsmässofirande, Midsommarfirande, Friluftsgudstjänst, Hembygdsdag, Julmarknad med mera.

Vi har gjort en gård- o torpinventering i både Runtuna och Lid. Resultatet finns under rubriken "Utforska platsen". Där finns uppgifter om alla gårdar och torp. Finns foton och berättelser från förr.

Vartannat år håller vi våra årsmöten i Lids Bygdegård och vartannat i Runtuna Bygdegård.

Valborgsmässofirandet anordnas på Alby gård i Runtuna.

I maj varje år har vi samlats någonstans till gökotta eller bara en picknick.

För Nationaldagsfirandet går vi i paraden med vår fana från Stora Torget i Nyköping till Slottsvallarna.

Midsommarfirandet sker vid Runtuna Bygdegård.

För Friluftsgudstjänsten står vi som värdar, men Skälbykyrkan och Svenska kyrkan håller i gudstjänsten.

Julmarknaden håller till vid Runtuna Bygdegård med varm glögg, varm korv, julkärvar, många säljarstånd, servering, lotterier med mera.

Vi anordnar varje år en Grötfest för våra medlemmar. Vartannat år är vi i Lids Bygdegård och vartannat i Runtuna Bygdegård.

Gå upp till Menyn för att fortsätta!