Arbetsgrupper

För att tillvarata olika intressen och samtidigt bevara det historiska har vi flera arbetsgrupper.

Är du intresserad att vilja medverka i någon av dessa vänligen kontakta oss. Du är välkommen!

1. Historik - Gamla foton (Arkiv - och bildgruppen MJ) Denna grupp arbetar med alla våra foton och dokument. Sorterar och arkiverar. De håller till i vår lokal i Centrumhuset.

2. Miljö (Vandringsleden CG) Den sköter så långt som det är möjligt, underhållet av vandringsleden i Isälvsdalen. Är av naturliga själ ute.

3. Rödeby utveckling (Framtidsgruppen), miljö, bebyggelse och myndighetsbevakning. Denna grupp tar hand om kontakterna med myndigheter och kommunen via mejl och skrivelser. Håller mest till inomhus i vår lokal.

4. Historiska torp (Torpgruppen) letar upp och dokumenterar rester av gamla torp och byggnadslämningar i vår omgivning. De arbetar mestadels utomhus. Är f.n. vilande. Är du intresserad av att starta upp gruppen? hör av dig till styrelsen.

5. Historia med traditioner (Rödebydagen) Denna grupp arbetar med planering och utförande av Rödebydagen, vår marknadsdag i juni. Vi arbetar inomhus tills det blir marknadstid.

6. Nya rödebyfilmen (JH). Vårt stora mål är att göra en modern film om hela gamla Rödeby socken som den som gjordes 1952-54. Delen från Bubbetorp till Stengöl är färdig och har visats. Det som omfattar området runt Stubbelycke är också färdigt så när som på tal. Vi vill ha med alla föreningarna för att färdigställa hela filmen. Fortsättning följer ....
  7. Medlemsbladet: Denna grupp arbetar med att skriva och samla in material som gör det möjligt att ge ut information till våra medlemmar två gånger om året.

Rödeby Hembygdsförening

Skapad av: (2012-10-01 19:11:32) Kontakta föreningen