Här intill ser du delar av en berättelse som har dykt upp ur gömmorna som skrivits av Klas Smedberg
Klicka i den handskrivna texten för att förstora den.

Länk till hela berättelsen men här i "tryckt" form

I ett försök att bevara de gamla ord och uttryck som finns och funnits, har vi skrivit en lista med dessa.
Listan, som vi kallar Riddarhyttemålet, kommer att fyllas på med nya ord vartefter våra medlemmar och folk i förskingringen delger oss dem.
Skicka gärna dina ord, med förklaringar till oss genom att fylla i formuläret längst ner på förstasidan!

Länk till Riddarhyttemålet.

Vid en träff i Folkets Park höll Rolf "Jojjo" Jansson ett kåseri, det kan du lyssna på genom att trycka på länken här nedan.Tyvärr är det ett avbrott i slutet av inspelningen men finalen är intakt.

Länk till Rolf "Jojjo" Janssons kåseri i Folkets Park.

Bengt "Kula" Karlsson och Rolf "Jojo" Jansson. Fotograferade 2013

Riddarhyttans Hembygds- och Intresseförening

Skapad av: (2021-02-02 16:08:28) Kontakta föreningen
Ändrad av: Riddarhyttans Hembygds- och Intresseförening (2023-05-22 17:19:17) Kontakta föreningen