Senast genomförda aktivitet:

Lilljul, julmarknad och adventsfika i hembygdsgården

Helgen den andra advent var det mycket som hände i hembygdsgården. Den mångåriga traditionen med Lilljul genomfördes på lördagen den 9 december. I den goda värmen i vår fina gård, i år insvept i en härlig snöskrud, fick deltagarna en god jultallrik med alla önskvärda tillbehör. Mat och dryck avnjöts av en stor skara deltagare i alla åldrar.

År 2021 skapade föreningen en ny aktivitet: Adventsfika, samordnat med Centerkvinnornas traditionella julmarknad som tidigare genomförts vid Rasbokils kyrka. Denna nya tradition håller föreningen självklart igång! På söndagen den 10 december var det åter dags att välkomna besökarna till hembygdsgården i Kölinge i det sköna vintervädret. På marknaden kunde besökarna inhandla julbockar, kransar och annat hantverk samt hembakat bröd. Trevliga lotterier för såväl barn som vuxna hör också till traditionen, till stor glädje för alla deltagare. Efter utomhusmarknaden var det skönt att gå in i den för dagen väl uppvärmda gården och umgås över hembakt och goda drycker.

Tack till alla som bidrog till dessa trevliga aktiviteter. Väl mött nästa år!

Rasbokils Hembygdsförening

Skapad av: (2017-07-29 17:30:29) Kontakta föreningen