Vi är stolta att meddela att vi precis i dagarna har utgivit den engelska versionen av  boken om sjömannen och konstnären Bror Anders Wikström BAW från Laxå, An Artist's Journey from Laxå to Carneval of New Orleans. Författare är Lisbeth Axelsson.

Under 25 år förnöjde BAW miljontals karnevalsbesökare i New Orleans med sin fantasifulla design.

Den svenska version, En konstnärs resa från Laxå till karnevalernas New Orleans, utgavs i samband med Laxåutställning om BAW 2021. Nu finns möjlighet att beställa båda dessa böcker direkt från hembygdsföreningen och få dem hemskickade.

Beställ boken om Bror Anders Wikström Beställning av boken om Bror Anders Wikström (BAW)

Ramundeboda-Laxå Hembygdsförening

Skapad av: Kristina Danielsson (2022-10-24 14:21:55) Kontakta föreningen
Ändrad av: Kristina Danielsson (2022-10-24 14:33:01) Kontakta föreningen

Kontakta oss

 Kontaktuppgifter till styrelseledamöter hittar du under sidan "Kontakta oss - styrelsmedlemmar".