#hembygdsliv

#hembygdsliv – hembygdsdag varje torsdag i juli
Varje torsdag i juli är det liv och aktivitetet på hembygdsgården. Följ med på våran tidsresa!
Då kan du baka din egen tunnbrödkaka i bagarstugan och njuta av nygräddat bröd. Barnen leker i de historiska miljöer vi har.

Image

Det mjölkas, tvättas. Det stämplas post och någon går och handlar. Du kan bli guidad i våra muséer. Om du är intresserad att söka efter någon person i din släkt, eller komma igång med släktforskning finns det hjälp att få dessa dagar.

Utöver detta är det som vanligt öppet i serveringen med stutar, våfflor och hembakat bröd. I kojan kan du köpa kolbullar. Du kan utmana dina kompisar eller familj i lagårdsbottengolf. Musikerna förgyller den vackra gården med musik.

Vad betyder # i #hembygdsliv? Tecknet heter haschtag eller vi kan också kalla det gärdsgård så passar det bättre på hembygdsgården. Om man tar en bild under en hembygdslivsdag och lägger den på sociala medier och taggar det med #hembygdsliv kommer bilden att bli sökbar och ses när man söker på nätet på just #hembygdsliv.
Då kommer man också kunna se andras bilder från en hembygdslivsdag.

Ragunda Hembygdsförening

Skapad av: Ulrika Karlsson-Thalén (2018-09-28 16:09:25) Kontakta föreningen