Tomten önskar alla God Jul! Foto: Lars-Eric Eklund - 2019

Året lider mot sitt slut och vi vill med denna sista aktivitetsrapport tacka för det här året och önska er hjärtligt välkomna tillbaka under vårt jubileumsår 2020!

God Jul och Gott Nytt År

önskar alla glada funktionärer i

Östra Blekinge Hembygdsförening

Vill du vara med i gänget som hjälper till vid aktiviteter, marknader, skrift- och tidningsskapande, arkivhantering eller skötsel av våra informationskanaler? Vi vill gärna bli fler!

Överraskningskväll

I år fick vi följa med Urban Emanuelssons drönare både över Möcklö och under vattnet runt Möcklö, där vi fick se hur det står till med vår närmiljö och hur bottenfloran mår. Ålgräset som är så viktigt gömställe för föryngringen bland sjöns viktiga fauna. Flygbilderna i en vy vi sällan får möjlighet att se själva gav många trevliga upplevelser.

Julmarknaden

Full kommers i stånden.  Foto: Lars-Eric Eklund - 2019

Vår populära julmarknad var även i år välbesökt.

Tomten är snäll mot alla barn. Foto: Lars-Eric Eklund - 2019

Vi hade fint kallt vinterväder som bidrog till julstämningen i Skjutsstationens trädgård, där tomten kommit på besök i timmerstugan och bjöd alla barn på godis – om de inte kom allt för sent.

Luciapublik. Foto: Lars-Eric Eklund - 2019

Marknaden avslutades med efterlängtat besök av Jändelskolans Lucia med följe.

Väl mötta nästa år!

Luciatåget