Medlemsblad

Medlemmarna i hembygdsföreningen får utskick med vårt medlemsblad på våren och på hösten. Förutom intressanta artiklar om vårt område, ofta skrivna av våra medlemmar, innehåller medlemsbladet aktuellt program och aktivitetsrapporter. Du kan köpa våra gamla nummer på Skjutsstationen under våra evenemang.

Image

Vårnumret kommer ut i samband med årsmötet i mars och höstnumret i samband med skördefesten i september.

Bidrag mottages gärna!

Vi blir alltid lika glada när våra medlemmar skickar in ett bidrag till medlemsbladet! Det kan till exempel vara ett foto man vill ha hjälp att identifiera, en berättelse om en intressant gammal släkting som levt i vårt område eller egna minnen som du tror någon skulle tycka om att läsa! Du kanske köpt ett gammalt hus och forskat på dess historik och vill dela med dig av det framforskade materialet.
Vi siktar mot att ha material från alla våra fem socknar varje nummer. Vissa socknar är svårare att få vi in bidrag från, kanske då de har egna samhällstidningar o.d de väljer att publicera sina berättelser i.

Vi kan hjälpa dig skriva artikel om du har något du vill berätta!

Har du något till kommande nummer kontakta redaktionen.

Skicka manus senast 30 november för vårnummer och 31 maj för höstnummer

Image

Arkivbild: Redaktionen 2003 planerar nästa nummer av medlemsbladet

Östra Blekinge Hembygdsförening