Hembygdsföreningar i länet: funderar ni på medlemskap?

Hela 95 st föreningar har gått med oss sedan 1941, men vi blir gärna fler! Vi erbjuder medlemskap till en årlig kostnad av 19 kr per medlem i er förening, och då uppgår ni även automatiskt som medlem i riksförbundet SHF. Varför bli medlem? Det finns många fördelar förutom devisen ”tillsammans står man starka”!

Medlemsförmåner i förbunden:

• Heltäckande grundförsäkring genom Hembygdsförsäkringen.
• 1 st digitalt föreningsexemplar av tidningen Hembygdsbladet 4 ggr/år.
• Inbjudningar till våra årliga konferenser och kurser samt vårt årsmöte.
• Infoutskick av övriga kulturevenemang i länet.
• Egen hemsida i riksförbundets internetportal.
• Kollektivavtal med SAMI och STIM.
• Gratis abonnemang i databasen Bygdeband.
• Tillstånd att sälja BingoLotter och SverigeLotten.
• Råd och stöd i hembygdsarbetet – juridiskt, organisatoriskt och ekonomiskt.

Vill Du som individ bli medlem i hembygdsrörelsen är det enklast att Du först går via kontakt med din lokala hembygdsförening. Listan över våra medlemsföreningar i hela Östergötland finns här:

Det går även alldeles utmärkt att bli enskild medlem i förbundet till en kostnad av 150 kr/år. Ansökan mejlas till kansliet: [email protected]

Östergötlands Hembygdsförbund

Skapad av: (2011-12-19 13:05:24) Kontakta föreningen
Ändrad av: Östergötlands Hembygdsförbund (2020-08-20 08:54:28) Kontakta föreningen