Under hösten har vi varit några som samlats i Koversta och utfört diverse sysslor utöver det som gjordes på städdagen.

• Ny gärdesgård runt Ollas på åsen är uppsatt.

• Upplag av gamla tegelpannor har sorterats, lagts på pall och flyttats.

• Byte av trasiga tegelpannor har gjorts på samtliga hus. Stora tröskladan har fått nya vindskivor och takbrädor.

•  Städning och ordning har gjorts i vedboden, trösklogen, portlidret, stora tröskladan, förrådsladan och förrådsrum i Åker-Ollas.

• Alla möbler till uteserveringen är strukna med träolja av Årsundalaget.

• Vinterstängning har gjorts av Mellangården, Åker-Ollas och toaletten för att försöka spara på el. Toaletten är också stängd för vintern.

Vi som gjort jobben är Bengt Andersson, Alvar Olsson, Jan-Olov Olsson, Rolf Qvarnström, Sven-Arne Strid, Ove Wedin, Christer Persson, Lennart Larsson, Inga-Lill Gavell, Håkan Berglin och Per Lindström.

Föreningen för hembygdsvård i Österfärnebo

Skapad av: Elin Olsson (2022-11-15 11:37:32) Kontakta föreningen