Våren är lika med årsmötestid -även i Österåker

Fredag den 17 mars höll Österåkers hembygdsförening sitt årsmöte. Det blev en odramatisk tillställning i ett välfyllt församlingshem. När besökarna droppade in möttes de av musik. Det var Lennart Johansson från Flen som med gitarr, bakgrundskomp och sång fyllde luften med toner.  Därefter serverades kaffe, kakor och en god smörgås.

Som traditionen inledde föreningens ordförande med Tor Zetterbergs dikt Till hembygden. Därefter tog årsmötet vid. Valen gick snabbt då allt var väl förberett och Göran Olsson omvaldes som ordförande. Årsmötet gick även med på ett förslag att höja avgiften till 100 kronor för vuxen men bibehålla avgiften för ungdomar. Detta för att ta höjd för framtida fasta kostnader då vatten och avlopp kommer att installeras i hembygdsgården Ättersta.

Per Carlstedt hade designat ett nytt diplom som ska delas ut till medlemmar som arbetat i hembygdsföreningen på ett förtjänstfullt sätt. Vår ordförande Göran Olsson fick den äran att lämna ut diplom till följande för förtjänstfullt arbete i föreningen:

Sigvard Andersson,

Margareta Andersson,

Inga-Britt Pettersson,

Anita Andersson

Barbro Jordell

Därefter avslutades årets årsmöte.

Text och bild: Tomas Nilsson

Österåkers Hembygdsförening

Skapad av: Österåker Sörmland Hembygdsförening (2023-03-20 16:15:18) Kontakta föreningen
Ändrad av: Österåker Sörmland Hembygdsförening (2023-12-14 13:03:08) Kontakta föreningen