Österåkers och Västra Vingåkers körer sjöng in julen traditionsenligt söndag den 11 december 2022.

Image

Under ledning av Suzanna Rodevi sjöng kören igenom ett antal julsånger. Bland annat Hosianna, Ave Maria, Himlen i min famn och Vinterhamn. Strålande soloprestationer stod Suzanna Rhodevi, Aurora Berkestam Drysén och Ingrid Odebäck för.

- Vi började öva inför första advent, de flesta sångerna har vi ju sjungit tidigare och det har gått bra. Vi är inte riktigt fulltaliga, ett tiotal är inte med på grund av sjukdom och andra orsaker, berättar Rhodevi.

Vilken högtid är det roligast att sjunga på?

- Det är nog inför julen, vi sjunger inte dem så ofta, säger Rhodevi.

Det är ganska många när ni är bägge körerna, behövs det fler sångare?

- Ja det är alltid välkommet att fylla på de olika stämmorna, avslutar Suzanna Rhodevi.

Utöver kören så medverkade Carl-Henrik Gustavsson bakom både piano och orgel samt Elisabeth Holm höll i andakten.

Publiken uppskattade sången så mycket att en stående ovation lockade fram ett extra nummer.

Image

Österåkers Hembygdsförening

Skapad av: Österåker Sörmland Hembygdsförening (2022-12-11 20:44:05) Kontakta föreningen
Ändrad av: Österåker Sörmland Hembygdsförening (2022-12-12 16:28:22) Kontakta föreningen