Ridbyxor till barnbarnet blev Christinas fynd

Christina Lindström Tallada visar glatt upp sitt fynd. Ridbyxor till ett barnbarn, Miriam Tallada. – De är jättedyra i ridsportaffärerna, 1000kr per par men här är det rena fyndpriset, 30 kronor.  Jag har köpt ett par till som hon kan ha nu och dessa kan hon ha om något år, berättar Christina Lindström Tallada.

Christina och maken Ove flyttade till Österåker och Rosa Villavägen för ganska precis åtta år sedan och ångrar sig inte en sekund. Vi är uppväxta på Kungsholmen i Stockholm, flytten hit är det bästa vi gjort säger paret Lindström i mun på varandra.

Lite längre ned på gatan finner vi Svante Silfverhjelm som provar en skridskohjälm. Trots att han inte spelar bandy eller hockey så provar han hjälmen men pingis är det stora intresset. Egentligen är det pingisracketar som kan locka fram ett köpintresse. Familjen är sommarboende i Julita men passar på att göra en utflykt till Österåker när det är loppisdagar.

Text: Tomas Nilsson

Image

Christina Lindström Tallada visar ridbyxorna som barnbarnet ska få. Maken Ove sitter vid sidan och myser. Bild: Tomas Nilsson

Image