Gemensamt register över artiklar

För att underlätta informationssökning av artiklar i årsskrifter har vi nu ett gemensamt register. För närvarande ingår artiklar ur årsskrifterna från GlimåkraGöinge, Hjärsås, Knislinge, Västra Göinge och Örkeneds hembygdsföreningar.

Registret är grupperat efter författare, ämne, ort, år eller förening.
Klicka nedan och registret öppnas som en egen sida:
Efter författare
Efter ämne
Efter ort
Efter årgång
Efter förening

G = Göinge hembygdsförening (Broby)
GHK = Göinge, Hjärsås och Knislinge hembygdsföreningar
GK = Göinge och Knislinge hembygdsföreningar
GLI = Glimåkra hembygdsförening
VG = Västra Göinge hembygdsförening (Hässleholm)
Ö = Örkeneds hembygdsförening

Söktips. Registren är på flera sidor och omfattar väldigt många rader. Använd gärna den sökfunktion, som finns för att snabbare hitta i registret. Ikonen för sökfunktionen kan vara ett förstoringsglas. I många fall kan sökfunktionen även startas med Ctrl+F. Skriv in det sökta ordet och klicka Nästa.

I Göinge hembygdsförening har årsskrifter givits ut sedan 1921, och från 1980 gemensamt med Knislinge hembygdsförening. I Västra Göinge hembygdsförening har utgivning skett sedan 1952. I Örkeneds hembygdsförening har utgivning skett sedan 1980, med en jubileumsskrift 1964. I Glimåkra hembygdsförening har utgivning skett sedan 1985.

Vi hjälper gärna den som är intresserad av någon artikel. Många av årgångarna finns fortfarande till försäljning i våra museer. Klicka på respektive förening ovan.

Registret kommer att uppdateras minst en gång årligen och publiceras på föreningarnas hemsidor. Senaste uppdatering 12 juni 2019.

Örkeneds Hembygdsförening

Skapad av: Örkeneds Hembygdsförening (2018-05-05 17:23:10) Kontakta föreningen