Sommar, sommar, sommar... Äntligen, efterlängtad och som alltid börjar Dalasommaren att växa i sin sköna gröna landskapsdräkt med blommor i sitt hår och till en jublande fågelkör. Ett naturens cykliska skådespel, som lockar oss ut i det gröna och gör underverk med vår inre människa.  Vi gläds åt sommaren. Stressens och överkravens plågoandar flyr det gröna lugnet och krig och kriser blir till mörka skuggor som vi tillåter oss glömma för en stund. Vi behöver dig Dalasommar.
Vi i Ore Hembygdsförening har ett digert program.  Alla programpunkter är inte helt klara. Men klassikerna kan ni se i rutan ovan och på furudal.nu. Notera dem i kalendern, infinn er och njut av gemenskapen i ett landskap som bjuder på ett rus av skönhet och liv. Vår hembygd och vår stund på jorden.  Akta och vårda dem!
Men sorgens skugga dök upp just när vintermörkret började lätta. Livet är grymt ibland. Vår härligt humoristiska, levande, inspirerande och kompetenta styrelsemedlem Lollo Ajax avled i våras i en ålder av 56 år. Ore hembygdsförening har sorg och våra tankar går till familjen. Insikten om en Dalasommar utan Lollo i Östanvik känns nattsvart, men minnet av henne är ljust som en solig majdag.

Ore Hembygdsförening

Skapad av: Dixie Ericson (2023-05-26 08:45:40) Kontakta föreningen