Ore fasadflagga Flagga stolt för Ore!

Vår gamla fina sockenfana i grönt och vitt symboliserar vår historia. Brukets järnkätting står för kreativitet, hållfasthet, suveränt hantverkskunnande och är internationellt ryktbar. Vår ankarkätting höll en gång den engelska flottan på plats i vinande stormar.

Tallen vittnar rak som en fura om Ores trärike, där vi har nått mästarklass både estetiskt och praktiskt. Se bara på byarna runt sjön och Gammelstan! Ett veritabelt Versaille i trä. Furan pekar framåt. Veden har en bred produktpotential att hjälpa oss ut ur fossilberoendet och möta andra miljöutmaningar.

Låt fanan flyga fritt för förändringens vindar och hålla oss samman som Orelänkar i färden mot framtidens oskrivna blad. Ett oslagbart kulturarv – och varumärke.

Sockenflagga (fasadflagga) är 48x70cm, inklusive stång och fäste och kostar 420 kronor.

Köp av flagga plus filmen Ore bygd och folk för bara 500 kronor. I filmen visas hur sockenflaggan invigs i Ore kyrka, 1949.

Du kan beställa flaggan via vårt kontaktformulär eller kontakta Inge, Markus eller Mari via mejl (klicka på namnet) och hämtar flaggan där.

OBS : Begränsad upplaga !

»» Kontaktformulär

Ore Hembygdsförening