Bli medlem

Genom ett medlemskap stödjer du vår verksamhet och hjälper oss att hålla Gammelstan tillgänglig för framtida besökare. Föreningen har öppet medlemskap och välkomnar alla som medlemmar. Du behöver inte vara boende i Ore, det räcker med att du är intresserad av vår verksamhet.

Årsavgiften är 150 kr för vuxna och 25 kr för barn och ungdom (upp till och med 20 år). Avgiften kan betalas vid föreningens olika arrangemang, till Bankgiro: 5758-8956 eller med Swish till 1231378850. Glöm inte att ange namn, adress och e-postadress.

I vår hembygdsförening finns många arbetsuppgifter som kräver mångas engagemang med olika kunnande och intressen. Det handlar om att medverka i olika aktiviteter med att visa upp olika hantverkstekniker eller hjälpa till med servering och städning. Eller att guida på Gammelstan, medverka i vårdandet av byggnader och samlingar samt i yttre skötsel såsom slåtter och krattning. All slags kunnande är välkommet. Vill du delta mer aktivt så skulle det glädja oss mycket.

Här ser ni de arbetsgrupper vi har idag:

• Guidegrupp
  • Kyrkbåten
  • Underhåll Gammelstan
  • Underhåll och Utveckling Arnes Hus
  • Yttre skötsel och vaktmästeri
  • Vindförberg
  • Orekammarn textilier och dräkter
  • Utveckling övrig verksamhet Orekammarn och ladan

De grupper som inte är igång utan behöver startas är:

• Inre skötsel/Inventering Gammelstan
  • Försäljning
  • Marknad/PR
  • Bidrag
  • Föreläsningar/Seminarium

I de grupper som är igång behöver vi förstärkning, särskilt vad gäller yttre skötsel/vaktmästeri. Vi söker också efter guider.

Har du tid och lust att engagera dig ?

Skicka meddelande

Jag samtycker till att föreningen sparar mitt namn och min e-postadress för att kunna svara på mitt meddelande.

Om du vill bli borttagen från vår lista, kontakta: [email protected]