Välkomna till vår fina hembygdspark.  Det har varit en oas i detta pandemitillstånd då vi skulle vara hemma och hålla avstånd. Många har strövat runt här.  Alla har kunnat finna något att titta på.  Sommartid lockar den  lilla djurparken  många barnfamiljer. Det är lätt att ta sig hit med Minitåget.  Klockargården erbjuder god mat.

Nu ser vi fram emot ett nytt år.  2020 lärde vi oss att ställa in.   Nu ser vi fram emot 2021, ett år då vi genomför vad i planerar.    Ett år då vi hoppas få många nya medlemmar, som vill vara med i arbetet att hålla denna oas igång.  Vi måste hjälpas åt med att förvalta det som gjorts av tidigare generationer.  Men samtidigt måste vi se framåt och se vad vi kan tillföra. Dagens teknik ger många möjligheter men den kan aldrig ersätta det personliga möte.

I Bygdeband kan vi samla och göra vår lokala historia tillgänglig för folk på när och fjärran.
 Hålla hantverken vid liv medan den kunskapen finns.

Det finns något att göra för alla och en var!
Välkommen till

Image

En nyårshälsning från 1905.  Då var det vanligt med  Postkort av olika slag. Detta kort är skickat till min mormor Elsa f 1892 från en kusin Augusta.

Norra Vättersbygdens Hembygdsförening

Skapad av: Anita Karlsson (2020-12-31 10:33:16) Kontakta föreningen