LUCIAFIRANDE.
Norra Billings Hembygdsförening hade även i år traditionsenligt bjudit in till Luciafirande i Timmersdala församlingshem.
För ett fullsatt församlingshem framförde klasserna fem och sex från Timmersdala skola ett stämningsfullt Luciaprogram, under ledning av lärarna Hilda Allerbjer, Olle Hjerpe, Mikael Karlsson samt Bengt Andersson.
Förutom Luciasången fick vi njuta av flera av våra mer kända advents- och julsånger samt även något av mer modernt slag.
Programmet var mycket uppskattat och genererade långa applåder. Efteråt bjöds eleverna på korv och bröd och lärarna avtackades med var sin blomma samt choklad.
Efter uppträdandet följde en gemytlig samvaro runt kaffeborden. Kvällen avslutades med lotteridragning.

Lucia 2019-12-12

Norra Billings Hembygdsförening