Nu är hösten här och Grafsgården går in i vintervila. Nästan i alla fall. Vi planerar några mindre reparationer under hösten. Inget iögonfallande, bara försiktigt underhåll.

Omkring 200 personer deltog i midsommarfirandet. Och många har besökt gården under juli. Inte minst ser vi att antalet Pilgrimsvandrare ökar.

Det finns önskemål om att vi ska hålla öppet en bit in i augusti, något som styrelsen får överväga. Vi skulle i så fall behöva fler som hjälper till i caféet. Har du kanske möjlighet att hjälpa till någon dag under sommaren?

Närmast förestår Julmarknad i Näldens Bygdegård 27 november. Föreningen kommer att sköta serveringen och även ha ett bord med information bland utställarna.

Kanske just du vill vara med på julmarknaden eller du kanske känner nån som har något att sälja.

Näskotts Hembygdsförening

Skapad av: Ulla Eriksson (2022-09-17 16:45:39) Kontakta föreningen