Boken Hallandsbygd

Hallandsbygd

Här kan du beställa årets utgåva av Hallandsbygd. Vi visar även tidigare års böcker som finns kvar till försäljning.

Böckerna finns till försäljning vid våra arrangemang och kan även beställas här på vår hemsida.

Ring eller maila:

Kjell Carlsson tel. 0730-910371 eller mail   [email protected]

Hans Eric Larsson tel 0346-921 69 eller mail   [email protected]

Porto/frakt tillkommer.

Hallandsbygd 2023-2023

Hundra år av allmän rösträtt.

Hallandsbygd 2021-2022

Vattnets drivkraft

Vattnet som kraftkälla och dödsfälla. Fiskarfamiljens tragedi och skogsböndernas livlina. Flödet genom forntidens järnframställning, bondesamhällets skaltkvarnar och de småskaliga sågverken. Vattnet som gräns och som färdväg. Hallandsbygd årgång 63 är som vanligt ett myller av berättelser om livet i Halland - från forntiden till nästan nu.

Pris: 80:-

----------------------------------

Vi har även kvar ett fåtal böcker av tidigare utgåvor så passa på!!

Först kommer det en samlad innehållsförteckning  för dessa böckerna. Där kan du enkelt läsa dig till vad dom olika böckerna handlar om. Klicka bara på den blå texten så öppnas innehållsförteckningen i ett nytt fönster.

Innehållsförteckning på tidigare utgåvor

Priser:

1 bok    30:-

4 böcker 100:-

Image       Image      Image

Image     Image      Image

Image    Image      Image   Image

-----------------------------------------

Välkomna med era beställningar.

Tillbaks till sidan med böcker

Morup-Stafsinge Hembygdsförening

Skapad av: (2017-11-13 20:58:38) Kontakta föreningen
Ändrad av: Morup-Stafsinge Hembygdsförening (2023-03-19 09:50:48) Kontakta föreningen