Falkenbergs sparbanks hembygdspris.

Ingvar Karlsson från Glommen fick vid Ätradalens hembygdsföreningars årsmöte den 5 maj 2013 ta emot Falkenbergs sparbanks hembygdspris för sina insatser i Morup-Stafsinge hembygsförenings tjänst.
Motiveringen för priset löd:

"Ingvar Karlsson har verkat i Morup-Stafsinge hembygdsförening under många år. Sedan 1985, då föreningen köpte Bölse väderkvarn, har Ingvar varit en eldsjäl i arbetet för att bevara kvarnen i så ursprungligt skick som möjligt. Detta har bl.a. inneburit byte av vingar och hyvling av stickor för ytterbeklädnad, och inte minst arbetet med att skaffa sponsorer och organisera arbetsinsatserna samt visning av kvarnen för olika grupper.
Eftersom Morupstrakten med sin öppna och blåsiga kust varit ett av de kvarntätaste områdena i Halland ser vi med stor tacksamhet på att Bölse väderkvarn bevarats."

Morup-Stafsinge Hembygdsförening

Skapad av: (2013-05-21 17:00:27) Kontakta föreningen
Ändrad av: Morup-Stafsinge Hembygdsförening (2021-10-21 12:09:58) Kontakta föreningen