Hembygdsgården

Stora salen

Föreningen äger en vacker hembygdsgård, belägen vid Köpmangatan nästan nere vid torget. Hembygdsgården är från början ett köpmanshus, som kom på plats år 1828. Huset är om inte äldst så i vart fall ett av de första husen i Mörbylånga. Huset har varit föremål för omfattande restaureringsarbeten. Mycket pengar och mycket ideellt arbete har lagts ner på att få huset i nuvarande fina skick.

Hembygdsgården används för föreningens egna möten och olika publika arrangemang. Vi hyr också ut till enskilda och föreningar för fester och möten. För att få hyra gäller följande regler:

Lokal uthyres endast till myndig person.

Lokalen ska efter användandet städas ordentligt och därefter godkännas av ledamot av hembygdsföreningens styrelse. Möbler sätts tillbaka som vid tillträde av lokalen. I det fall städningen inte fullgjorts på ett godtagbart sätt debiteras en extra avgift om 500 kronor.

Eventuell skadegörelse ersättes av den som har undertecknat hyresförbindelsen.

Vid användande av lokalen ska hänsyn tas till de omkringboende. Dessa får inte onödigtvis utsättas för störningar. Upplåtelse avslutas senast klockan 01.00.

För hyra av lokal erlägges ersättning med 500 kronor/dag. För kortare möten och enbart sammanträdesrummet erlägges hyra med 250 kronor/tillfälle.

Kontaktperson är Verona Leijner, telefon 0730-806 861, mail: [email protected]

Köket

Mörbylånga Hembygdsförening

Skapad av: (2012-03-05 17:35:08) Kontakta föreningen