Om oss

Mjölby Hembygdsförenings geografiska verksamhetsområde utgörs av Mjölby tätort. Föreningen är partipolitisk och religiöst obunden.

Mjölby Hembygdsförenings huvuduppgift är att förvalta, vårda och synliggöra de miljöer, föremål, bilder och dokument som finns i vår ägo.

Vi arbetar också kontinuerligt med att förändra och förnya våra utställningar. För detta har vi en arbetsgrupp som förbereder och bygger upp nya utställningar och dessutom ser till att museet i övrigt är i gott skick.

Vi har också en fotogrupp som jobbar med att digitaliserar vårt stora fotoarkiv.

Övriga arbetsuppgifter är guidning, museivärdar vid helger och arrangemang.

Vidare finns det alltid behov av mindre underhållsarbete i stugorna.

För att klara dessa åtaganden, behövs medlemmar!

Ditt medlemskap hjälper till att förbättra vår ekonomi!

Skulle du dessutom känna, att du har möjlighet att satsa en del av din tid till praktiskt arbete på Hembygdsgården, vore vi ytterst tacksamma!

För mer information kontakta vår Kanslist Mikael Nielsen tele. 0142-147 47 eller Ordförande Carl-Gustav Svensson tele. 076-36 82 309.

Tveka inte att höra av er!

 Norrgårdsgatan 15 595 41 MJÖLBY
 0760053061[email protected]