Vid fredagens brasafton visades filmen "Grabben från Trollsjön", om Håkan Stahre känd bl.a för sina Pälle Näver-tolkningar, konstnär, sångare, låtskrivare och författare mm. Filmen har gjorts av Urban Sanfridsson tillsammans med Göran Sterne och Hasse Pettersson.

Kvällen inleddes av Anders Källner som inledde med några ord om Lars Källner vår tidigare ordförande som nyligen gått bort, han hedrades därefter med en tyst minut.

Därefter välkomnades Göran Sterne och Urban Sanfridsson. Urban redogjorde för arbetet med filmen om Håkan Stahre. Filmen återger de miljöer som präglade Håkan, ger återblickar både till hans period som rocksångare och hans frikyrkliga engagemang såväl som hans konstnärliga utveckling.
Håkan föddes i Boxholm 1944, växte upp i Tranås, flyttade senare till Tenhult. Under några år på 1990-talet drev han Bråneryds Herrgård, där han hade utställningar av sin konst. Han dog hastigt 2001 bara 57 år gammal.

Efter filmvisningen som besöktes av ett 30-tal personer serverades kaffe och förrättades dragning  på ett lotteri och en trivsam afton var till ända.

Ett samarrangemang medImage

Marbäcks Hembygdsförening