I torsdags den 23 januari hade Hembygdsföreningen en första träff i sin fotocirkel. Vi var 12 personer, som träffades i Tåbo. Cirkeln leds av Bo A Garpevik, som visade foton i Fotogalleriet, som behöver få kompletterande uppgifter. En del frågetecken rätades ut. Conny Svensson bidrog med några nytillskott till Fotogalleriet. På bifogat foto ses Hildur Blomqvist, som skötte den manuella väderstationen i många år, först vid Södra Sand och sedan vid Lillgärde, där bilden är tagen 1958 av meteorolog Óden. Nästa träff i cirkeln blir den 26 februari. Alla är välkomna !

Malexanders Hembygdsförening

Skapad av: Malexanders Hembygdsförening (2020-01-25 20:46:06) Kontakta föreningen
Ändrad av: Malexanders Hembygdsförening (2020-01-25 20:46:06) Kontakta föreningen