Vi har nåtts av budet att Malexanders Hembygdsförenings hedersmedlem
Ola har avlidit i en ålder av 92  år.

Ola var mycket aktiv i Hembygdsföreningens styrelse i många år.

Vi minns Ola – vi övriga i styrelsen som var med på den tiden och hade förmånen att få samarbeta med Ola  – som en alltid trevlig, uppskattande och kunnig person.
Han gav energi till oss andra!

Han tog bl.a. initiativ till och slutförde Malexanderboken – en historisk dokumentär om livet i Södra Östergötlands gränstrakter mot Småland.

Ola var en organisatör med uppdrag också från fjärran länder inom SIDA och Världsbanken där han arbetade en period av sitt liv. Efter pensioneringen gav han och fru Margareta sitt hjärta till Malexander.

Inom Hembygsföreningen var Ola mycket aktiv i många sammanhang – alltid med  exakt dokumentation och han forskade noggrannt i grundmaterialet före utlåtande.

Ola tillförde mycket historiskt material som fortfarande bearbetas och tillgängligörs via Malexanders Hembygdsförenings hemsida www.hembygd.se/malexander

Vi tackar dej Ola för den tid vi fått arbeta tillsammans och för den kraft som tillförts från dej!

Tack OLA!

Malexanders Hembygdsförening

Malexanders Hembygdsförening

Skapad av: Malexanders Hembygdsförening (2020-01-04 07:22:38) Kontakta föreningen