På våren, sommaren och hösten arbetar vi med studier och arbete i gamla allmogetekniker med vårt kulturarv.
Den studiecirkeln kallar vi för:
” Vård och underhåll av kulturhistoriskt intressanta byggnader samt museiföremål”!
Alla kan bidraga med någon insats – i praktiskt arbete eller med annan kunskap!
Hembygdsföreningen äger 20 hus som ska skötas för att lämna över en kulturskatt till kommande generationer. Detsamma gäller för alla museiföremål.

Vi träffas varje tisdag förmiddag mellan 09:00 – 12:30 på Hembygdsgården Södra Sand-på samma plats från 1200-talet!
(Vi fikar kl:10:30 med eget fika och då berättas historier !!??)

Under vintern har vi en studiecirkel som vi kallar:
”Insamling och identifiering av gamla foton från
Malexanders Socken

”Vi tar fram foton som visas/diskuteras om årtal/ev.personer??
Då träffas vi var 3:dje vecka från november till mars vid samma tid som studiecirkeln ovan. Kan ändras till torsdag om deltagarna så önskar!

Alla är välkomna!
Malexanders Hembygdsförening
i samarrangemang med

Studieförbundet SENSUS