Rapporter och reportage

Tisdagen den 9/5 2018 träffades inbjudna kommittéledamöter och styrelsen i Hembygdsgården, för att över en enkel måltid fundera över och planera vad vi skall hitta på för trevliga aktiviteter i framtiden. Agne visade bilder och kåserade över forntida händelser - troliga och otroliga!  Ett uppskattat inslag.

Söndagen den 14/5 2018 vandrade Rolf Sandberg ibland stenbrott i Lyse. Han fick med sig en samling på ett 15-tal intresserade medlemmar. Vädret var fint och alla var nöjda.

Kulturveckan

Lysedagen den 9/10 blev en succé med 43 skolbarn, som bussades från Bergs skola. De undfägnades med mjölk, skänkt av Skals gård och köpta bullar. Barnen fick gå på poängpromenad som anordnats av Reinert, pysslade med Annie och lyssnade på Gun som berättade. Allt lyckat och populärt.

Lyse Hembygdsförening

Skapad av: (2017-05-16 18:35:48) Kontakta föreningen