MATS LUNDGREN vår ende kriminaldramaturg från Nyköping, fröjdade oss nyfikna med ett trevligt besök på Bygdegården i Aspa under onsdagskvällen 23 november, arrangerat av Ludgo-Spelviks hembygdsförening.
En fascinerande berättelse om hur en helt ny författare danades och hur romanen ”DEN SOM GER”, med kriminalinspektören Arne i spetsen, växte fram under två års arbete.
Sju år senare har Arne vandrat vidare i två romaner till, i olika kriminaldramer (utan våld). Den första utspelas i Nyköping, den andra, ”SARA”, runt Västermalma i Ludgo och den tredje, ”SYDVÄST OM YTTERSKÄR”, i Oxelösund.
Nu väntas Arne med spänning kliva in i den fjärde romanen som kommer ut till sommaren.
Allt skrivet i ett lättläst och behändigt format.
Besöket blev också ett utmärkt tillfälle att inhandla julböcker.
TACK Mats för besöket och kom snart tillbaka för att presentera bok 6, 7, 8 - vem vet?
Text och foto: Christel Flinkenberg

Ludgo-Spelviks hembygdsförening