QR-koder
Vi har under 2019 arbetat med powerpoint presentationer som omvandlats till QR-koder. Presentationerna finns under "Meny" - Bjersunds tegelbruk, en presentation med flera.

SHUTTLE  – gå på rundvandring i historien med hjälp av mobiltelefonen!

Shuttle tar dig på rundvandring i historien. Guidad av vibrationer, ljud eller tal kommer du till platser med spännande berättelser. Din virtuella turistguide berättar om sevärdheterna, och informationen kan stoppas, pausas och upprepas så många gånger du vill. Appen har utvecklats av företaget Do-Fi i samarbete med Skånes hembygdsförbund.

Shuttle är en app som hämtas från Apples Appstore eller Google Play. När man laddat ner Shuttle hittar appen själv vilka vandringar som finns. Ibland tar det någon liten stund för appen att hitta vandringarna, men hav bara lite tålamod!

Hembygdsföreningen i Lomma kommun har gjort en runda kring Bjersunds tegelbruk i Bjärred.

Vår presentationer i Shuttle är nu färdig. För att titta på dem gör du så här (klicka på bilden för större text!)

Shuttleinformation

Hembygdsföreningen i Lomma Kommun