Lindesbergs Hembygdsförenings nya årsbok är nu klar. Den är, liksom tidigare gratis för medlemmarna, och kan hämtas från föreningslokalen i Blombergska gården (Kungsgatan 48) i Lindesberg. Vi har öppet alla helgfria lördagar klockan 11-14. Årsboken finns även att hämta vid årsmötet den 29 januari i Kristinakyrkan.

Det går dessutom att köpa extra exemplar av årsboken för att till exempel ge bort som julklapp. Priset är då 200 kronor per exemplar. Tilläggas ska att årsboken även säljs av Blombergska bokhandeln.

Årsboken 2022 berättar bland annat om forna tider byskolor, det kristna symbolspråket i Lindesbergs kyrka, mottagandet av finska krigsbarn på 1940-talet och den märkliga historien om gårdsägaren Honolulu i Lindesberg.

Om du inte har möjlighet att hämta årsboken från vår lokal, så kan vi skicka den till dig om du betalar portokostnaden 63 kronor med Swish. Glöm inte att skriva in ditt namn och fullständig adress i fältet för meddelanden.

Lindesbergs Hembygdsförening

Skapad av: Göran Karlsson (2022-11-22 15:21:51) Kontakta föreningen