Stadsvandringsappen Historiska Lindesberg har blivit rejält uppmärksammad, vilket ni säkert noterat. Såväl Nerikes Allehanda som Radio Örebro och flera andra medier har rapporterat om appen, som inte bara ger information under en promenad i centrala Lindesberg utan också berättar om personer och händelser från stadens historia.
Lindesbergs Hembygdsförening fick ett generöst bidrag från Sparbanksstiftelsen Bergslagen till produktionen av appen. På stiftelsens hemsida finns en artikel där föreningens vice ordförande Göran Karlsson intervjuas. Du hittar artikeln på denna länk.
Även nyhetssajten Lindekultur.se har uppmärksammat detta.

Hembygdsföreningen har dessutom blivit uppmärksammad för kyrkogårdsvandringen den 19 september på Norra kyrkogården. Tidningen Kyrkogården har gjort en intervju med Göran Karlsson som ansvarade för rundvandringen. Artikeln hittar du på denna länk

Lindesbergs Hembygdsförening

Skapad av: Göran Karlsson (2020-10-23 15:29:01) Kontakta föreningen