Kommittén ”Kristinebergs gårdssmedja” bestämde vid sitt första möte att starta arbetet första veckan i april (v.14) med att schakta, dränera och planera med makadam och bärlagergrus. Dessutom fraktas lösöret i den gamla smedjan till förvaring i Klasa hembygdsgård.

• Vid mötet noterades även att vi behöver hjälp med komplettering av visst material, säger Hans-Erik Östheden, ordförande i kommittén.

Det som saknas är:

• Enkupig taktegel
  • Sten till smedjans stenfot (komplettering
  • Brädor till tak och väggar.

• Vi är jättetacksamma om du/ni kan hjälpa oss med detta. Självklart kommer vi och hämtar. Slå en signal (076-801 04 15) eller maila ([email protected]).
  • Tack på förhand.

Tidigare i år – 20 januari – hämtades blivande takbrädor från Arvidssons i Grunnarp, en gåva från Erling Persson i samband den gamla bostaden revs för att lämna plats för ett nytt bostadshus,

Lindberga Hembygdsförening

Skapad av: Lindberga Hembygdsförening (2020-04-07 11:38:42) Kontakta föreningen