Julgransplundring för barn och vuxna i Tofta Bygdegård genomfördes i samarbete mellan Lindberga Hembygdsförening och Tofta Bygdegårdsförening där ett trettiotal barn och lika många vuxna infann sig.

Alla verkade trivas när det började med dans och sång kring granen varefter granen plundrades på konfetti med hjälp av barnen som också var behjälpliga med att bära ut den. Det var mycket spring och lek bland barnen.

Knutagubben kom sen in med godiskorgar och satte sig att dela ut godispåsar till samtliga barn. Glädjen var fullkomlig  och med Ahlgrens bilar i munnen satte de sig i en ring runt knutagumman som berättade en saga som de under spänd tystnad lyssnade på.

Avslutningsvis blev det kaffe/saft, bullar och pepparkakor till alla snälla vuxna och barn.

Alla verkade nöjda och glada så det är möjligt att arrangemanget återkommer nästa år.

Lindberga Hembygdsförening

Skapad av: Hans-Eric Östheden (2020-01-12 17:39:48) Kontakta föreningen