Är du nyfiken på Rysslägret i Byringe?

Leif Ekblom har i många år varit djupt engagerad i den intressanta historien kring Rysslägret i Byringe. Han har samlat på sig en hel del material, skrifter, film och foton genom åren. Han har även varit i årlig kontakt med Ryska ambassaden, ordnat föredrag för olika föreningar och varit en av de drivande i genomförandet av Byringedagen.

Han söker nu någon som intresserar sig av att föra historien vidare och kan ta över kontakten med Ryska ambassaden.

Hembygdsföreningen har sedan några år lämnat över ansvaret på Byringedagen till Ryska ambassaden mfl intresse organisationer. Dock finns det ju fortfarande möjlighet att fråga föreningens medlemmar om hjälp om så skulle behövas.

Är du den han söker?

Vänligen kontakta Leif Ekblom

Länna Hembygdsförening

Skapad av: Cecilia Zeisig (2021-09-06 17:23:15) Kontakta föreningen