Bildarkiv

Långlöts äldre fotografier

På Sveriges Hembygdsförbunds portal finns ett arkiv, tidigare "Bygdeband", som nu kallas "Utforska platsen".  Det är ett rikstäckande föreningsdrivet arkiv för lokalhistoriskt material för Internet. Arkivet är öppet för alla som vill söka i materialet. Det är uppbyggt efter platser, exempelvis städer, byar, hus eller torp. Till platserna finns personer, bilder, ljudfiler eller andra filer och dokument knutna.

Långlöts hembygdsförening har varit ansluten till arkivet sedan några år tillbaka men det är först 2016 som vi börjat jobba med att lägga in material, främst bilder, på databasen. Den största delen av materialet är från arbetet med vår prisbelönta sockenbok ”Långlöt i bild – i vardag och fest”, bland annat det material som inte fick plats i boken.

Läs mer på informationssidan om Långlöt på Bygdeband

Långlöts Hembygdsförening