Om oss

Kronobergs Arkeologiska förening samlar arkeologiintresserade i hela Kronobergs län.

Kronobergs arkeologiska förening (KAF) är en ideell förening som enligt stadgarna vill studera och dokumentera vår förhistoria med särskild inriktning på sten- brons- och järnålder. Vilket dock inte hindrar att vi också intresserar oss för medeltid.

Genom exkursioner, föreläsningar, utställningar och studiecirklar vill vi sprida kunskap och intresse för människans levnadsvillkor, kultur och teknik bland våra medlemmar och en intresserad allmänhet. Vid flera tillfällen har vi deltagit i utgrävningar både på Öland, i Blekinge och i Kronobergs län.

I föreningen finns plats för alla. Både för de med tidigare arkeologiska erfarenheter och för nybörjaren. Välkommen att ta kontakt med oss!