Knivsta 2019-06-15

Hejsan!
Jag har tagit över ordförandeklubban efter Nils-Olof Dahlin som avled i veckan efter en kortare tids sjukdom. Jag har suttit i styrelsen sedan 1998 och min huvudsakliga uppgift har varit att se till att vårda byggnader och gräsytor som jag lägger många timmar med ideellt arbete på. Det är olyckligt att det kommit in politik och egenintressen i föreningen. Det är verkligen inte min ambition att det ska bli så i framtiden. Vi ska ägna oss åt Kvarngården och dess fortsatta existens.

Vi har börjat med att kolla upp vår medlemslista som har varit enormt bristfällig och hoppas att vi kan vända trenden så föreningen kan leva vidare.

Ett annat problem är att vi har svårt att få folk att hjälpa till på midsommarfirandet vilket är väldigt viktigt för vår fortsatta existens, då det kostar mycket att underhålla gamla byggnader.

Med detta i beaktande så hoppas jag att ni vill fortsätta stödja vår förening eller gå med i föreningen som ny medlem.

Med varma hälsningar Kjell Eriksson

Knivsta Hembygdsgille