Detta utskick är även en kallelse till Gillesmötet som kommer att hållas i samband med utflykten till Svenljunga.

Nu är sommarstiltjen över och samhället börjar så smått återgå till normala rutiner. Sommaren har bjudit både på sol och regn och när detta brev skrivs råder det högsommarvärme. Men grundvattennivåerna är låga både här och där så lite regn skulle inte skada. Detta utskick speglar de planerade aktiviteter som är inplanerade under hösten och i början av nästa år.

Risken att få Corona har inte upphört, men för de som tagit fyra sprutor, snart fem, är risken mindre att bli svårt sjuk. Detta innebär att vi återigen kan inbjuda till en resa till hembygden. Årets resa kommer att gå till Svenljunga, men ytterligare information om resan i slutet på detta utskick.

Medlemsantalet är ganska stabilt, men känner ni någon med rötter i Kind som inte är medlem, försök värva honom till gillet.

Några större investeringar har inte behövts göras i stugan under sommaren och den står klar inför höstens aktiviteter.

Programgruppen har varit i full verksamhet och programmet för hösten samt början av 2023 ser utenligt följande:

• Fredag 9/9      Utflykt till hembygden samt Gillesmöte med inval av nya medlemmar.(Om deltagarantalet är för lågt anordnas herredag i stället.)
  • Fredag 7/10    Herredag Patrik Källström kommer att berätta om Lisebergs historia från då till nu.
  • Fredag 11/11  Herredag Gillesbroder Bo Gunnarsson berättar ” historien om en vikingatida myntbrosch och återskapandet av dess historia.”
  • Fredag 2/12    Sedvanligt julbord
  • Fredag 3/2 2023 Herredag där damerna kommer att bjudas in. Föredragshållare meddelas senare.

På grund av stigande råvarupriser har vår traktör tvingats höja priset för middagen på våra herredagaroch kommer att vara 180 kr och för julbordet 300 kr. Dessa priser gäller från och med i höst. Anmälan skall som tidigare vara sexmästarna tillhanda senast tisdag före herredag.

Välkomna Styrelsen

Kindgillet i Göteborg