Karlslunds Hembygdsförening hade sitt årsmöte i Längbro församlingshem med Conny Sandberg som ordförande.

Image

Kristina (sekreterare) och Conny (ordförande).

Mötet inleddes med parentation för att hedra de medlemmar som avlidit under 2019.

De 67 närvarande medlemmarna tog del av verksamhetsberättelsen, bokslut, resultat-, balansräkning och revisionsberättelsen för 2019. Av verksamhetsberättelsen framgick att föreningen varit aktiv med många olika evenemang. Lars Ramberg presenterade verksamhetsplanen för 2020.

Image

Oron för Coronavirusets spridning hade börjat komma men inga restriktioner hade ännu inte införts.

Olof von Elern omvaldes till ordförande och till ordinarie styrelseledamöter omvaldes Stig Johansson, Lilian Kärling och Arne Blomgren. Nyval Siv Skagerlund. Till styrelsesuppleant nyvaldes Oscar Jacobson. Till revisor nyvaldes Gunnar Lundvall. Omval av Rose-Marie Hagberg som revisorssuppleant. Till valberedning väljs, Lilian Johansson, Tina Blomgren och Anna-Karin Törnblom.

Årsmötet beslutade om oförändrad medlemsavgift för 2020, dvs 100 kr per medlem/år och för familj/förening 150 kr.

Hembygdsförbundets hedersnål utan lagerkrans tilldelades Anna-Christina Felldin, Lars Stålberg, Rose-Marie Hagberg, Maria Sedell, Arne Blomgren och Hjördis Götze för förtjänstfullt arbete i 6 år. Karlslundskrukan tilldelades Ann-Christina Felldin för förtjänstfullt arbete i 8 år.  Grete Giacomini och Anna-Christina Felldin avtackades med presentkort och blommor.

Ett lotteri med många fina vinster skänkta från företagare i Haga och Västhaga med omnejd. Samtliga mötesdeltagare bjöds på landgång med måltidsdryck, kaffe och kaka.

Efter årsmöteshandlingarna underhöll Leif och hans vänner.

Image

Från vänster har vi Leif Göthberg, Morgan Svensson, Sven Ekström och Siv Rensmo.

Karlslunds Hembygdsförening

Skapad av: Karlslunds Hembygdsförening (2020-04-01 20:09:28) Kontakta föreningen
Ändrad av: Karlslunds Hembygdsförening (2020-04-01 20:44:54) Kontakta föreningen