Det mesta har blivit inställt på grund av coronaviruset. Vi ställde in vårt möte den 16 mars. Då skulle vi ha haft vårt årsmöte och dessutom få berättelser om Östra Smålands historia fram till nedläggningen 2019.

Även mötet den 21 april ställs in. Då väntade ett program om byggande i Kalmar under ett sekel. Dessutom berättelser om gamla klassiska Kalmarbyggnader i ny skepnad.

Nu har vi beslutat att alla våra aktiviteter under våren ställs in. Det gäller även Hembygdsresan 12 augusti. Men om situationen så medger kommer vi att aktualisera den.

Tid för årsmötet meddelas så snart situationen medger det. Övriga programpunkter kan förhoppningsvis överföras till höstens program.

Visst är det tråkigt att planerade aktiviteter inte kan genomföras. Men i skenet av många människors ängslan, sjukdom och även död saknar det all betydelse. Flertalet av våra medlemmar tillhör riskgruppen 70+. Vi hoppas att de, liksom även övriga, lyckas undslippa det förfärliga viruset.

Kalmar Stads Hembygdsförening

Skapad av: Jan Målberg (2020-04-02 17:32:19) Kontakta föreningen