Hembygdsdagen

Hembygdsdagen 2017

Det var rekordmånga besökare på hembygdsdagen på Långåker i år. Vi räknade till över hundra bilar på parkeringen.
Dagen öppnades klockan 11 av Staffan Bjerrhede, föreningens ordförande, som höll ett öppningsanförande. Dragspel var årets tema. En utställning hade ordnats med fotografier, dragspel och delar av Nils Winqvists omfattande produktion. Lars i Nygård spelade som vanligt stenkakor från sin stora samling.
Hantverkare från olika verksamheter visade upp sina produkter. Färgning av garn, försäljning av ägg, honung och annat. Lotterier med fina priser som vanligt.
Vi var fyra man som hänvisade de bilburna besökarna till lämplig parkering. Det var knappt att vi fick tid att dricka kaffe. Men vi klarade det umbärandet och fick en tår kaffe så småningom.
Föreningen tackar Mats Lindström för att han välvilligt tillhandahåller parkeringsplatser på åkrarna nära sitt hus. Det är en granne som vi värdesätter mycket i föreningen.

Försäljning av kaffe och hembakat

Vi räknade till över hundra bilar på parkeringen

Lennart Svensson hade plockat svamp i Dalsland.

Håkan sålde kaffe och organiserade kaffekön. För första gången gick det att betala med Swish.

Lars i Nygård spelade stenkakor. Lars Gahrn noterade.

Kaffe på logen

Hantverkarna fixar till ett bord. Lars i Nygård hjälper till.

Kållereds Hembygdsförening

Skapad av: (2017-10-30 09:26:22) Kontakta föreningen