Under hösten har ett gott gäng ungdomar träffats – Historieklubben - blev namnet.
Initiativtagare till detta är Anders Bronsek i Björkö hembygdsförening, som på årsmötet framförde tanken om att starta en Historieklubb.
Första tillfället var vi hos Björkö hembygdsförening, där vi bland annat fick prova att cykla på höghjuling.
Tånnö hembygdsförening visade och berättade om platsen där ”Sagas svärd” hittades, och mycket annat spännande.
Hösten avslutades med att vara med på Höstmötet på Länsmuseet. Där besökte vi Kampen i tiden, förutom att vara med på en del av höstmötets aktiviteter.

Nu har planeringen för vårterminen startat. Tanken är att det blir tre träffar, en lördag i februari, mars och april och avslutas med att vara med på årsmötet i Tranås den 23 april.

Mer information kommer här på hemsidan och på sociala medier efter årsskiftet. Tipsa gärna ungdomar, 13 år och äldre, i er omgivning.

Kontakt för träffarna är Irene Oskarsson
e-post  [email protected] eller mobil 070-574 44 54

Jönköpings läns hembygdsförbund

Skapad av: Jönköpings läns hembygdsförbund (2021-12-16 10:01:51) Kontakta föreningen