På nationell nivå har vi fått resurser för att förstärka arbetet med den nya och aktiva hemsidan, sociala medier, kommunikation med medlemmar och utbildning. På hembygd.se finns ett stort utbud av digitala seminarier och utbildningar inom olika områden.
Det mest spännande som även länsförbundet är involverat i är arbetet med att utveckla Kulturarvet som besöksmål. Det pågår nu flera processer parallellt där vi är med, och där alla föreningar nu har stora möjligheter att få stöd i sitt arbete. Närmast i tid ligger en start för en serie, där Smålands Turism har sökt samarbete med oss. Vi börjar detta arbete den 22 januari.

Ytterligare information finns i nedanstående länk:
Kultursatsning från Smålands turism

Om du har frågor, kontakta gärna Irene Oskarsson
Epost: [email protected]

Jönköpings läns hembygdsförbund

Skapad av: Jönköpings läns hembygdsförbund (2021-12-16 08:45:18) Kontakta föreningen
Ändrad av: (2022-01-20 18:00:31) Kontakta föreningen