Vagnboden (Loftet)

Huset som är flyttat från Västerby Bryne, gamla Palms gård 1997, (delades då i två delar), hade ett magasinsloft på en tredjedel av ytan på andra våningen med olika golvhöjd. Det var en för liten yta  för att använda till möten och sammankomster så år 2000 byggdes ytan ut till att täcka hela övervåningen. Invigningsfesten hölls 3 okt 2001.

Under 2020 byggdes markplanet i byggnaden om till möteslokal med stengolv och en serveringsdel samt tätades mot vind. Arbete har utförts under juli månad 2020 genom urgrävning av underlaget och därefter fyllning med grus. Cementplattor har sedan lagts dit och  tätning för vind och en form av pentry/serveringsdel skapats.

Den trappa som leder till lokalen på andra våning är brant och inte så  gångvänlig för alla så det var en efterlängtad åtgärd eftersom nu även rullstolsbundna kan komma in i lokalen .

Järpås Hembygdsförening

Skapad av: (2017-09-03 10:51:33) Kontakta föreningen