Om oss

Järna Hembygdsförening bildades 1976 och vi har omkring 300 medlemmar. Vårt verksamhetsområde är Ytterjärna  och Överjärna socknar, i Södertälje kommun.

Tanken med föreningen är att den skall skapa broar mellan dåtid, nutid och framtid.

För att kunna göra det behöver vi dig som vill bidra med engagemang, kunskap och synpunkter. Har du inte möjlighet att vara aktiv medlem, så hjälper din medlemsavgift till för att föra vårt arbete framåt i hembygdsföreningen.

Föreningen är öppen för alla människor och generationer, oavsett var de kommer ifrån.

Läs mer om hur enkelt du blir medlem, klicka på länken "Bli medlem"  i menyn eller här på sidan.

Om du söker i Utforska platsen i Hembygdsportalen (där du är nu), glöm inte att vi finns i två distrikt, Ytterjärna och Överjärna.

I menyn hittar du också en länk till en sida med de trycksaker och andra ting som vi har till försäljning.

Brittmarie Urve är styrelsens ordförande och den som representerar föreningen utåt.

Styrelsen består av:

- Ordförande Brittmarie Urve

- Vice ordförande Mats-Ola Ohlsson

- Sekreterare  Birgit Karlsson Enander

- Kassör Charlotte Beijer

- Ledamöter Mikael Walldén, Elisabeth Bergström

- Suppleanter  Gustaf Lagerberg, Nils Olander, Rose-Marie Halén, Ing-Marie Berglund och Rüdiger Neuschütz

Vår föreningslokal hittar du på Liljestigen 17 i Järna.