Coronaepidemin ställde till det för vår programplanering under 2020 och nu väntar vi med spänning på när det kan bli aktuellt att rulla igång programplaneringen för 2021.
Midsommarfesten kan vi räkna bort  och likaså det tionde cykelloppet  som skulle gå av stapeln den första lördagen i augusti 2021.

Tionde Cykelloppet Båven runt 2020 blev inställt men ett antal cykelentusiaster cyklade ändå.
Cykelloppet Båven runt kunde inte arrangeras som planerat med de restriktioner som gällde. Vi erbjöd cyklisterna en karta för att själva kunna cykla Båven runt enskilt eller i mindre grupp och det blev ett tiotal cyklister som tog var på tillfället. Läs mer under menyn Cykelloppet Båven runt.

Bygdevandringar
Vid det flyttade årsmötet 2020 föreslogs att vi skulle arrangera kortare bygdevandringar. Det har vi tagit fasta på och redan genomfört några vandringar med begränsat antal deltagare till max 25 personer. Karl Persson ledde en vandring runt Torparviken mellan slottet och slottsparken. Conny Johansson tog oss med på en tur till Oljeberget i närheten av Ramsberg. Göran Lindberg ledde en kortare vandring till Bogården där vi möttes av familjen Knutsson som visade det gamla prästbostället. Bengt Elmwall tog oss genom skogen från Pumpedal till Jaktstuguskogen där vi fikade vid Grevens jaktstuga där Sivert Johansson och Göran Lindberg berättade lite om stugans historia. Hans Ökvist visade oss runt på Hagens fritidsområde och en tur till Gilwellområdet där vi fikade på Brittmässudden och besökte andaktsplatsen på berget intill Gilwellstugan.
Göran Lindberg skickar ut en inbjudan till medlemmar med e-post och tar emot anmälan enligt principen "först till kvarn….” Det gör vi för att kunna begränsa antalet till max 25 pers. När pandemin har lagt sig hoppas vi kunna göra om några av dessa vandringar för flera som vill vandra, fika och träffa andra och lära sig mer om bygden. Klicka på länken Bygdevandringar så får du veta mera.

Vi ser framåt - så ses vi framöver
Hyltinge hembygdsförening / Karl P

Cykelloppet Båven runt 2020 flyttas till 2021

Hyltinge Hembygdsförening

Skapad av: Karl Persson (2020-07-08 17:18:16) Kontakta föreningen
Ändrad av: Karl Persson (2022-07-10 17:20:21) Kontakta föreningen

 c/o Karl Persson, Dalgatan 21, 64930 Sparreholm
 Hyltinge hembygdsgård, Sparreholm, väg 57 vid utfarten mot Gnesta.
 Ordförande Marielle Munter, 073 507 4988  Uthyrare: Elisabeth 073 565 74 49, [email protected][email protected]