Bygden på nätet - Utforska platsen

Bygden på nätet!

Bygdeband är en historisk skattkista för hembygds- och släktforskare och för dig som är nyfiken på din historia. Här kan du hitta platser och personer i din hembygd och få tillgång till material som hittills bara varit tillgängligt i hembygdsföreningarnas arkiv. Bilder på byggnader, skolfoton, konfirmationsfoton och gravstenar är bara några exempel på vad du kan hitta. Passa på att komplettera din egen forskning med nytt material från de dokument och bilder som finns i Bygdeband.

Hyltinge Hembygdsförening har mycket material inlagt i Bygdeband. Det är i huvudsak Sivert Johansson som lagt in vårt material. Vem som helst kan läsa i Bygdeband, men det är bara Hembygdsföreningens redaktörer som kan ändra uppgifter. Kontakta den som står som ansvarig för sidan om du hittar någon felaktig uppgift.

Klicka på "utforska platsen"  så kommer du vidare till Helgesta-Hyltinge distrikt med en kartbild över 363 registrerade platser

Söker du uppgifter om tätorten Sparreholm. Klicka här.

Hyltinge Hembygdsförening

Skapad av: (2012-09-09 09:19:15) Kontakta föreningen